klik sini

Wednesday, April 20, 2011

aku dibohong

tangan ni rasa geli2 nk menulis kt blog ni..hahaha...aku mls nk menulis dah sebenarnya...salah satu sebabnya aku xda idea..aku ni bkn yang jenis pemikiran yang kreatif lagi puitis..menulis pon main taram je...kali ni aku saje nk cerita yang pada hakikatnya dalam hidup aku pernah kena tipu sebanyak dua kali.

yang pertama: dulu masa kecik2 korang ada x ustaz atau ustazah korang cerita tentang tentera abrahah yang nk menyerang ka'abah? pas2 ada burung ababil menjatuhkan batu kt tentera2 ababil yang dikatakan batu neraka. mengikut penceritaan ustaz aku kt universiti ni cerita burung ababil membawa batu neraka adalah tidak betul.bayangkan habuk daripada neraka pn jatuh ke muka bumi pasti akan hancur bumi ni apatah pula batu neraka.sebenarnya batu itu bukan batu neraka tapi batu itu hanyalah batu2 biasa yang Allah jadikan ia panas untuk dijatukan kepada tentera abrahah.

yang kedua: masa kecik2 dulu jugak ada la orang cakap kt aku..kalo kt langit 2 ada perbezaan antara bintang ngan satelit.kalo berkelip2 tu bintang kalo yang bercahaya statik 2 je satelit..ms aku umur 21 tahun, lecturer aku telah merungkaikan segala pembohongan masa aku ada kelas astronomi tembak bintang. korang nk tau saiz satelit hanyalah sebesar sebuah bas yang jaraknya 500 000km (kalo x silap) dari bumi.rse2 boleh nmpak x dari jarak 2?so 2 kali aku kena tipu dalam hidup aku. ('',)


p/s: just untuk share

6 comments:

  1. la... orang sungkai ka? haha.. sori2. tak prasan.. weh. gambar atas tu kat fos kan?

    ReplyDelete
  2. nsib ustaz i ta tipu i sal batu uh .. uhuh :))

    ReplyDelete
  3. ala.. ckp la lu penah kne tipu ngan awek lu.. sng cte haha

    ReplyDelete